De Utrechtse Servicenow-partner Plat4mation ontving tijdens Knowlegde18, de jaarlijkse gebruikersconferentie van Servicenow, een award voor het aantal behaalde certificeringen. Het is namelijk de nummer drie in de EMEA-regio met het aantal gecertificeerde consultants. Channelweb spreekt Elmer de Valk, managing consultant bij Plat4mation, over het behalen van de award.
Wat houdt deze award in?
‘Als Servicenow service-partner helpen we klanten met het implementeren van alle Servicenow-modules. Hierbij configureren wij het platform om ervoor te zorgen dat de functionaliteit aansluit bij de behoeftes. Maar dit mag uiteraard niet een blokkade vormen voor upgrades. Om ervoor te zorgen dat onze aanpassingen in lijn zijn met de Servicenow ‘technical best practices’, moeten medewerkers getraind en gecertificeerd worden. Die certificeringen zijn bedoeld voor beheerders, ontwikkelaars, implementeerders of architecten.
Bij Plat4mation moeten medewerkers binnen maximaal twee maanden gecertificeerd zijn in een nieuw Servicenow-product. Dit doen wij op alle Servicenow procesgebieden: it (itsm, itom, itbm), security, hr, klantenservice en (maatwerk)applicaties voor het Now-platform. Inmiddels zijn we de nummer drie in de EMEA-regio met het aantal gecertificeerde consultants. Hiervoor ontvingen we de Servicenow Certified award tijdens Knowledge18.’
Welke prijs wonnen jullie in maart?
‘In maart was de EMEA Partnernow Summit in Barcelona. Hier reikte Servicenow in totaal zeven prijzen uit voor zijn sales-, services- en technologie-partners. Wij ontvingen hier de Breakout ISV Partner-award. Dit op basis van onze kant-en-klare applicaties die wij voor Servicenow bouwen en laten certificeren voor platformcompatibiliteit, beveiliging en prestaties. Deze apps worden geïntegreerd in het Servicenow-platform.
Wij bieden momenteel twaalf apps en integraties, verdeelt over de drie categorieën facility management, agile werken en integraties, in de Servicenow store. De apps zijn al bijna driehonderd keer verkocht en helpen gebruikers om specifieke processen te beheren of algemene zakelijke eisen aan te pakken en ontwikkelkosten te besparen.’
Wat zijn jullie doelstellingen voor het komende jaar?
‘We zijn sinds oktober 2017 Servicenow Gold Partner als servicespartner. Voor sales (adviseren over gebruik en de uitbreiding van Servicenow-producten) en technologie zijn we nog zilver. We hebben het doel om dit jaar om op alle drie de vlakken de gouden-status te behalen. Als we dit realiseren, zijn we de eerste ter wereld met deze tripple gold-status.’
Wat vindt je van het nieuwe partnerprogramma?
‘Servicenow wil met strategische partners werken en de kwaliteit wordt steeds belangrijker. Het nieuwe partnerprogramma biedt via het nieuwe puntensysteem een duidelijke meetlat en dat is goed. Bij Plat4mation willen we de beste statistieken in de markt behalen door succesvolle projecten te blijven leveren.’
Nog meer nieuws vanuit Knowledge18?
‘Wij zijn Servicenow Training Partner. Dit houdt in dat wij geautoriseerd zijn om ook anderen op te leiden om Servicenow in te richten. Tijdens Knowledge18 in Las Vegas hebben vier trainers van ons opleidingen aangeboden, voornamelijk aan onze klanten.’
Plat4mation
Plat4mation is een Servicenow-partner op alle drie de gebieden, namelijk voor de verkoop (sales), dienstverlening (services) en productontwikkeling (technology). Daarnaast is het geautoriseerd als trainingspartner. Het bedrijf, opgericht in 2013, beschikt over kantoren in Utrecht en sinds 2016 in het Belgische Mechelen. Het heeft meer dan tachtig man in dienst, waarvan de meerderheid (zo’n zestig) in Nederland.