Avaya Nederland staat per 1 mei dit jaar onder leiding van Ronald Hoeijenbos. Hij was hiervoor verantwoordelijk voor de channelorganisatie in de Benelux, Duitsland, Scandinavië en de Baltische staten binnen de organisatie. Als algemeen directeur richt hij zich op het versterken van de digitale transformatie die Avaya bij klanten en partners heeft ingezet. Hoeijenbos volgt David van den Berg op. Die gaat bij Verizon aan de slag als hoofd verkoop.
Avaya is een wereldwijde leverancier van unified communications- en contact center-oplossingen in de cloud. Het bedrijf kampte de afgelopen tijd met financiële problemen. Deze waren in januari dit jaar opgelost, met een beursgang aan de New York Stock Exchange (NYSE) als resultaat.
De Nederlandse organisatie stond het afgelopen jaar onder leiding van David van den Berg. Die verlaat de organisatie en is per 1 mei aangesteld als hoofd verkoop bij Verizon. Op LinkedIn laat hij weten dat het Avaya-team het afgelopen jaar een ‘voortreffelijke prestatie’ heeft geleverd. ‘Tijdens de herstructurering van het bedrijf hebben we onze klanten en partners behouden en het bedrijf zelfs laten groeien door de introductie van nieuwe cloud-oplossingen. Het team is uitgebreid en we hebben een basis gelegd voor verdere groei.’
Ronald Hoeijenbos is nu aangesteld als algemeen directeur van Avaya Nederland. Hij heeft vanaf 2007 diverse sales en channel management functies vervuld binnen de organisatie. Vanuit zijn nieuwe rol moet hij de digitale transformatie-projecten bij klanten versterken en de bedrijfspositie uitbouwen met nieuwe oplossingen.
Channelweb nam de nieuwe directeur in maart dit jaar onder vuur. Hierin vertelde hij dat resellers een klantspecifieke integrator worden.