OKI heeft de afzonderlijke verantwoordelijkheden van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux samengevoegd onder de naam One Central Region. De specialist in professionele printoplossingen en smart managed document solutions wil op deze manier de samenwerking tussen verkoop en marketing versterken.
‘Met de nieuwe samenwerkingsstructuur in de ‘central region’ kunnen wij nog beter profiteren van synergie binnen Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux-landen en daarmee de grensoverschrijdende workflow verbeteren en projecten in heel Europa eenvoudig en efficiënter afwikkelen,’ zegt Thomas Seeber, vice president van de Central Region. Door belangrijke markt- en productexpertise in huis te halen, wil hij nieuwe markten aanboren en partners een nog betere service garanderen.
Personele uitbreiding van de marketing- en verkoopteams, evenals de grensoverschrijdende vervlechting van verkoop en marketing, is volgens hem een volgende stap in de ingeslagen weg om te werken volgens de Europese gedachte. Zo worden de verkoopteams gescheiden in ‘value- en volumes-sales’, wordt de regionale verkoop gesplitst in noord en zuid en vindt er verdere uitbreiding plaatst van de verkoopteam voor verticale markten.
Vergroten gemeenschappelijke klantenkring
Ibrahim Ahmet, als oud-general manager volume sales EMEA in de Europese centrale van OKI verantwoordelijk voor e-commerce en dealer telesales, keert terug als volume sales & marketing director: ’Met de splitsing sluiten wij nog beter aan bij het businessmodel van onze partners en kunnen we hen nog intensiever ondersteunen. Met behulp van individueel afgestemde oplossingen kunnen we de gemeenschappelijke klantenkring vergroten’, aldus Ahmet, die met de nieuwe organisatie effectiever, sneller en flexibeler wil reageren op de groeiende behoefte en individuele eisen van klanten en partners op het gebied van verkoop en marketing.