Gebruikers- en werkplekbeheerder Ydentic uit Zwolle, opgericht in 2017, is volop op zoek naar Nederlandse partners. Channelweb praat met ceo Jorn Wittendorp over naar wat voor partners hij op zoek is en welke nieuwe distributiekanalen hij in wil gaan zetten.
‘Voor 2018 en 2019 willen we zo’n twintig tot veertig Nederlandse partners aansluiten. Voor de periode 2020-2022 zoeken wij naar andere distributiekanalen. Daarbij richten wij ons op digitale en sociale kanalen. Dit jaar gaan we een saleskit ontwikkelen zodat onze partners een marketing toolkit beschikbaar krijgen. Denk hierbij aan productflyers, use cases, first call presentaties, maar ook tools om vanuit verschillende invalshoeken businesscases te maken’, vertelt de Ydentic-ceo Jorn Wittendorp.
350.000 gebruikers
Dit jaar heeft Ydentic al vier nieuwe partnerovereenkomsten gesloten en Wittendorp is ambitieus. ‘Voor 2018 en 2019 willen we jaarlijks de twintig meest ambitieuze partners aansluiten vanuit ons persoonlijk netwerk. Daarmee zetten we in op het aansluiten van 350.000 gebruikers. In 2020 gaan we met behulp van een cloudkiosk-distributiemodel doorgroeien, zodat we in 2022 de miljoenste gebruiker aansluiten.’
De ceo benadrukt dat Ydentic partnergedreven is. ‘Wij groeien als onze partners groeien. Wij blijven het platform ontwikkelen, waardoor wij onze partners steeds meer ‘enablers’ kunnen laten aanbieden aan klanten. Dit maakt het platform breed inzetbaar, zodat bij elke klant meerdere goede businesscases gemaakt kunnen worden.’ Om een en ander te kunnen realiseren, heeft het bedrijf volgens hem met name innovatieve msp’ers nodig die ‘zichzelf en hun klanten naar een hogere mate van volwassenheid willen brengen.
Ydentic
Ydentic werkt met een eigen platform om het beheer van gebruikers of werkplekken te vereenvoudigen. ‘Voor veel bedrijven is het beheer van gebruikers een uitdaging. De complexiteit van it-omgevingen groeit en de transformatie naar de cloud brengt andere beheeraspecten met zich mee. Zo komt een servicedesk tegenwoordig vaak om in wijzigingen. Rechten van gebruikers zijn niet conform afspraak en alles is niet op één plek bereikbaar. Vanuit dat probleem is Ydentic ontstaan’, vertelt Wittendorp. Hij geeft aan dat zijn onderneming het voor bedrijven mogelijk maakt om het dagelijks gebruikersbeheer van meerdere omgevingen vanuit één centraal portaal te beheren. Daarnaast biedt Ydentic een self service-portaal voor eindgebruikers voor het aanvragen van toegang tot onder meer applicaties, mailboxen en Sharepoint-sites.
Volgens hem is er voor zijn platform een ‘gigantische markt’. ‘Wereldwijd zien wij mogelijkheden bij bedrijven van vijftig tot vijftigduizend werkplekken. Overal speelt hetzelfde. Onze focus ligt vooral bij de cloud service providers en managed service providers die klanten tussen de 250 en 2500 werkplekken beheren.’ Volgens de ceo zijn Smart Aim, Tools4ever, Microsoft Identity Manager en Omada tot slot de belangrijkste concurrenten.