Ict-concern Oracle maakt de wereldwijde betaalservice Adyen tot gold-partner. Het bedrijf erkent hiermee Adyen voor het leveren van aanvullende en gemeenschappelijke betalingsgateways voor de Oracle Retail Xstore-oplossingen.
De samenwerking zou volgens Oracle retailklanten wereldwijd de beste oplossingen bieden, naast dat ook de integratie tussen beide partijen de waarde van investeringen in pos en omnichannel zou vergroten.
‘In ons wereldwijde consumentenonderzoek ‘Retail in 4 Dimensions’ ontdekten we dat de consument hoge verwachtingen heeft van snelle en slimme betalingsmogelijkheden’, zegt Ray Carlin, senior vicepresident en general manager van Oracle Retail. ‘Wereldwijd wil 57 procent van de consumenten direct kunnen betalen met één klik. Daarvan wil zestig procent mobiele betaalmogelijkheden in de winkel. Adyen biedt deze klantervaring, waardoor we nu Oracle- en Adyen- technologieën bij verschillende merken wereldwijd implementeren.’
Volgens Roelant Prins, chief commercial officer van Adyen, voorziet het partnership wereldwijd in een end-to-end klantervaring en zijn retailers beter uitgerust om tegemoet te komen aan klantverwachtingen met het oog op hoe en waar klanten willen betalen.
Adyen
Adyen is in 2006 opgericht door Pieter van der Does en Arnout Schuijff, met kapitaal dat zij hadden overgehouden aan de verkoop van het online betaalbedrijf Bibit aan de Royal Bank of Scotland. Inmiddels beschikt het bedrijf over hoofdkantoren in Amsterdam en San Francisco en vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Het bedient onder meer grote internetbedrijven als Facebook, Airbnb, Spotify, Groupon, Evernote en Booking.com, maar ook bedrijven als Vodafone en KLM.