SAP- en Microsoft-dienstverlener Ctac heeft het contract met retailer Action verlengd met nog eens vijf jaar. Het pos-systeem is hiervoor verrijkt met extra functionaliteiten en de implementatietijd is verminderd. Met de verrijking wil Nederlandse-retailer Action zich focussen op verdere (inter)nationale uitbreiding.
Bij Action draait er geen server in elk filiaal, maar is de architectuur zo ingericht, dat de kassa’s vanuit alle landen rechtstreeks in verbinding staan met het pos-systeem, de XV Retail Online Server. Mocht er onverhoopt geen verbinding zijn, dan werkt de kassa en gaan de verkopen dus gewoon door. Dankzij de realtime verbinding met het achterliggende SAP erp & car-systeem is Action op het hoofdkantoor volgens Ctac ‘volledig in control’. ‘Groot voordeel hiervan is, dat de kassa’s altijd up-to-date zijn. Prijswijzigingen, nieuwe artikelen of andere correcties kunnen 24/7 centraal worden doorgevoerd en zijn direct actief op de kassa’s, net als updates van de software. Bovendien heeft Action door de centrale omgeving een ‘single point of truth’ en daardoor is realtime de juiste voorraad- en omzetinformatie beschikbaar’, aldus de ict-dienstverlener uit Den Bosch die ook het beheer voor de retailer verzorgt.
Ctac
Ctac telt ruim 450 medewerkers en is in de Benelux bekend om zijn SAP en Microsoft-diensten. Detachering, ict-projecten (vooral rondom SAP en Microsoft) en cloud computing vormen de kern van de bedrijfsactiviteiten. Grote klanten zijn onder meer bierbrouwer Bavaria, kraanbedrijf Mammoet en koopjeswinkel Action. Ctac is daarnaast ook actief in België (Wommelgem) en Frankrijk (Parijs).