De ongeveer vierduizend medewerkers van Carintreggeland krijgen een cloudwerkplek, gebaseerd op Microsoft Office 365 en Azure. De thuiszorgorganisatie uit Overijssel heeft Pink Elephant en Vodafone aangetrokken om deze overstap naar de cloud te regelen. Pink Elephant neemt de vaste werkplekken voor zijn rekening en Vodafone de mobiele werkplekken. Daarnaast verzorgt Pink Elephant de ondersteuning en de regie in de beheerfase; Vodafone levert nieuwe telefoons en tablets.
Carintreggeland wil met de nieuwe werkplekomgeving voor zijn medewerkers zorgen voor een eenvoudiger communicatie, het continu beschikbaar zijn van informatie tijdens het leveren van zorg, snelle en stabiele netwerken en het verlichten van de administratieve lasten.
Pink Elephant en Vodafone zijn na een selectietraject, onder leiding van sourcingadviesbureau, geselecteerd om Carintreggeland te begeleiden in de cloudoverstap. Het contract met beide partijen heeft een looptijd van vier jaar met twee opties tot verlenging van één jaar.
Medewerkers
Carintreggeland wordt door Pink Elephant begeleid bij de transitie naar de cloud, waar Office365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. Ook zorgt de it-dienstverlener er voor dat de nieuwe werkplekken en clouddiensten voldoen aan de wetgeving en normering op het gebied van de AVG (GDPR) en informatiebeveiliging. Voor de mobiele werkplekken levert Vodafone qua apparatuur de Iphone SE en de reguliere Ipad van Apple.
De zorginstelling voerde het it-beheer nog zelf uit maar er gaan geen medewerkers over naar Pink Elephant. Het bedrijf laat weten dat er wel gesprekken zijn gevoerd maar dat de it-medewerkers er voor hebben gekozen om hun carrière elders voort te zetten.