Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) kiest voor Pinch om nieuwe media monitoring tooling voor de zakelijke markt te ontwikkelen. De realisatie van het nieuwe platform gebeurt in samenwerking met NoProtocol (front-end web development) en StudioBruikbaar (webdesign). Naast concept en aansturing, verzorgt Pinch ook de ontwikkeling van bijhorende mobiele apps.
Naast de nieuwsvoorziening voor Nederlandse mediamerken, verzorgt het ANP mediamonitoringdiensten voor overheidsdiensten, organisaties en bedrijven. ‘Het verhogen van omzet en marge uit deze diensten is een van onze speerpunten’, licht Martijn Bennis, algemeen directeur ANP, de keuze voor Pinch toe. ‘Het vernieuwen, uitbouwen en beter verpakken van het ANP Zakelijk aanbod is daarvoor noodzakelijk. De ervaring, aanpak en het concept van Pinch, geeft ons vertrouwen dat we die doelstelling gaan behalen.’
Volgens Mark Westerhoff, cto van ANP, is de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in de back-end. Het ging hierbij onder andere om de infrastructuur, de contentdatabase en de optimalisatie van de zoektechnologie. ‘Nu is het zaak om daar een voorkant op te bouwen die de mogelijkheden maximaal benut. Commercieel en ook qua techniek.’ Doelstelling voor beide bedrijven is om de zakelijke klanten van ANP beter te gaan bedienen.