Ict-leverancier Fujitsu vernieuwt zijn Select channelprogramma. Er wordt hiervoor ruim één miljoen euro geïnvesteerd in tools voor de partners, zoals een vernieuwd channelpartnerportaal en een nieuwe mobiele app. Het portfolio is daarnaast verbreed met technologische oplossingen en specifieke initiatieven voor resellers richting de grootzakelijke markt. De investering volgt op de kapitaalinjectie van eveneens één miljoen die het bedrijf in april 2017 in hetzelfde partnerprogramma pompte.
Met de nieuwe investering wil het Japanse it-bedrijf het voor zijn channelpartners mogelijk maken om klanten beter te begeleiden tijdens het digitale transformatieproces. Volgens Fujitsu zijn meer en meer eindgebruikers op zoek naar technologie in abonnementsvorm in plaats van het simpelweg kopen van hard- of software. Het partnerprogramma speelt hierop in en wil channelpartners ondersteunen om in het verlengde hiervan de transitie te maken van reseller naar managed service provider.
Omzetgroei
Dave Hazard, vice president channel en sales operations bij Fujitsu EMEIA (Europa, Midden-Oosten India en Afrika) over de vernieuwingen: ‘Met de feedback van onze bestaande partners hebben we ons partnerprogramma verbeterd en kunnen we nu meer mogelijkheden bieden om de omzet te laten groeien. Dit wordt gecreëerd door zowel vaardigheden te verwerven in nieuwe sectoren als door complete technologische oplossingen aan te bieden om te voldoen aan de eisen van de zakelijke markt.’
Uit een recent onderzoek van Fujitsu onder twaalfhonderd EMEIA-partners is gebleken dat er veel kansen liggen op het gebied van betere communicatie. Het bedrijf wil het daarom makkelijker voor zijn partners maken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van technologieën en producten via webcasts en nieuwsbrieven en investeert daarnaast één miljoen euro in de partnertools. ‘Bestaande functies zoals lead management, dealregistratie en speciale aanbiedingen zijn versimpeld. De nieuwe functies bestaan uit een makkelijk te gebruiken eProcurement-tool en toegang tot verbeterde productinformatie, realtime voorraadbeheer en salespromoties. Partners hebben daarnaast ook toegang tot een online chatfunctie, die hen in staat stelt snel commerciële of technische vragen te stellen’, aldus de onderneming.
Fujitsu stelt daarnaast meer onderdelen van zijn portfolio beschikbaar voor channel resellers. De meest recente toevoeging is het uitgebreide beveiligingsportfolio. De hoekstenen van het partnerportfolio blijven echter de Fujitsu Workplace-oplossingen – waaronder workstations en premium mobiele apparaten – en digitale infrastructuren zoals hybride it, databescherming en andere geïntegreerde systemen. Ook zijn er plannen gemaakt om later dit jaar hier kunstmatige intelligentie en IoT-oplossingen aan toe te voegen.
Fujitsu is een Japanse ict-leverancier. Bij het bedrijf werken zo’n 156.000 medewerkers die actief zijn in meer dan honderd landen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 39 miljard euro.