Progress, leverancier van ontwikkelomgevingen voor zakelijke softwareapplicaties, brengt Nativechat op de markt. Dit is een door kunstmatige intelligentie gestuurd platform voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots. Het is gebaseerd op de zogenaamde Cognitiveflow-technologie die getraind kan worden met doelen, voorbeelden en data van bestaande backend-systemen, vergelijkbaar met het inwerkproces van nieuwe klantenservicemedewerkers. Dit zorgt volgens het bedrijf voor een ‘natuurlijke’ manier van communiceren.
‘Chatbots zijn het krachtigst wanneer ze intelligent en contextbewust zijn door data en inzichten direct uit archiefsystemen te halen’, aldus Dmitri Tcherevik, cto bij Progress. ‘Nativechat maakt het eenvoudig om chatbots te maken bovenop bestaande systemen. Waarbij de chatbots op een natuurlijke manier met gebruikers communiceren en daarnaast het contextueel begrip, de nauwkeurigheid en de voorspelling in gesprekken verbeteren.’
Zelfbediening
Nativechat kan geïntegreerd worden in zelfservice-webportalen en mobiele apps. Klanten kunnen ook communiceren met Nativechat via sociale kanalen zoals Facebook-messenger en andere live-chat technologieën. Het platform kan ook worden geïntegreerd met alle bedrijfssystemen die zogenaamde Rest-api’s (application programming interface) ondersteunen.
De chatbot begrijpt volgens Progress natuurlijke gesprekken in 72 menselijke talen en wordt geleverd met een optionele ingebouwde Natural Language Processing-engine, mogelijk gemaakt door Facebook. Het repliceert bestaande web- en mobiele formulieren en zou binnen twee weken werken.
Progress Labs
Nativechat is het eerste product dat uit Progress Labs komt, de innovatie-tak binnen Progress. Andere projecten van Progress Labs die momenteel worden uitgevoerd, omvatten onder andere augmented en virtual reality, blockchain, edge computing voor IoT en nieuwe op ai-gebaseerde applicaties.