Bankverzekeraar BNP Paribas Fortis gaat zijn Personal Finance-afdeling uitrusten met het OpenText Exstream-platform om alle klantencommunicatie te stroomlijnen en te optimaliseren.
Met de Exstream-tool wordt het voor medewerkers van de bank gemakkelijk om klanten gepersonaliseerde communicatie te sturen en deze communicatie snel aan te passen of te updaten. De software zorgt er bijvoorbeeld voor dat e-mails naar klanten die terugbotsen als gewone brief verstuurd worden. Ook het uitzicht van de communicatie kan heel snel aangepast worden aan alle mogelijke toestellen waarop de boodschappen gelezen worden: pc, tablet of smartphone. Exstream zorgt er daarnaast voor dat bijvoorbeeld logo’s en juridische vermeldingen automatisch in de communicatie worden opgenomen. Met minder kosten, tijd en moeite, meer klantenloyauteit creëren, is de belofte van de fabrikant.
In het verleden gebruikte BNP Paribas Fortis verschillende aparte tools per kanaal om zijn communicatiestromen op te zetten. Vanaf nu wordt alles in een platform geïntegreerd. De bank verwacht ook dat het papierverbruik met Exstream met ongeveer de helft zal dalen, door meer in te zetten op pdf’s en e-mail. Het aantal modelbrieven is ook gedaald van vijfduizend naar vierhonderd.
De Personal Finance-afdeling van de Franse bank is gespecialiseerd in consumentenkrediet en hypotheken. Ze is 28 landen aanwezig, heeft bijna twintigduizend werknemers en 27 miljoen klanten.