De Amsterdamse online dienstverlener en uitgever DTG doet het bedrijfsonderdeel DR3Data, gespecialiseerd in selectie van marketingdata en daarop gebaseerde oplossingen, alweer van de hand. It- en marketingondernemer Jaap Wolff neemt de activiteit over en zal die met het zittende management verder ontwikkelen. DTG wil wel met DR3Data, dat onder de huidige naam vanuit Roosendaal blijft opereren, samenwerken.
DTG (voorheen De Telefoongids) wil zich volledig richten op zijn kernactiviteit: het online vindbaar maken van het midden- en kleinbedrijf. Het specialisme van DR3Data vraagt aparte aandacht en zal naar verwachting in een eigen onderneming meer ruimte krijgen voor ontwikkeling. DR3Data levert aan zakelijke klanten databestanden, marketingkenmerken en dataoplossingen die die ingezet worden bij sales- en marketingacties.
De nieuwe eigenaar Jaap Wolff is tevens directeur-eigenaar van webontwikkelaar ClearWeb en duurzaamheidsplatform Greeneasy. Tevens is Wolff partner in de Prince Group (adviesbureau voor privacy en security). Hij was ook eigenaar van de MDS Groep, leverancier van oplossingen voor debiteurenbeheer en risicomanagement, dat in 2013 werd verkocht aan Vesting Finance.
DTG, in handen van de investeerder European Directories Midco S.à r.l., nam DR3Data begin 2016 over van toenmalig eigenaar/directeur Anoeska Bredius. Er werkte toen een man of twintig bij de marketingdataspecialist.