De Gentse big data-specialist NGData heeft ruim zestien miljoen euro opgehaal in een Series C-investeringsronde. Die werd geleid door HPE Growth Capital. Ook de bestaande aandeelhouders (waaronder Idinvest Partners, Pamica, SmartFin Capital, Capricorn Venture Partners en Nausicaa Ventures) namen er aan deel.
NGData is aan een stevig groeiparcours bezig en met het nieuw opgehaalde kapitaal wil het bedrijf nog een tandje hoger schakelen. In januari van dit jaar werd al eens 9,4 miljoen euro opgehaald. Nu komt daar meer dan zestien miljoen euro bij. Het geld moet dienen om de wereldwijde groei van NGData te versnellen.
Eind vorig jaar lijfde NGData al het Nederlandse Rednun in, gespecialiseerd in het maken van gepersonaliseerde, datagestuurde video’s. In maart werd een kantoor in Parijs geopend. En in mei volgde dan de overname van de Amerikaanse big data-consultant Eccella.
Het sterproduct van het bedrijf is het platform Lily. Lily biedt inzicht in klantinteracties – realtime en in interacties die eerder hebben plaatsgevonden – vanuit verschillende bronnen. Zo hebben bedrijven een volledig beeld van alle individuele klanten en kunnen zij zorgen voor klantinteracties die de NPS (Net Promoter Score) verhogen en de binding versterken. Bedrijven als Telenet, Belfius Bank en Innogy maken er al gebruik van.
‘Het gedrag van de consument verandert’, zegt NGData-ceo Luc Burgelman. ‘Bedrijven realiseren zich hierdoor hoe waardevol een customer data-platform is. Sinds vijf jaar helpt NGData marketeers om elke interactie tijdens de klantreis te verbeteren. We hebben Lily ontworpen en voortdurend verbeterd om slimmere, beter geïnformeerde klantervaringen te leveren. Deze financiering bevestigt niet alleen ons enorme succes bij het bereiken van deze doelen, maar ondersteunt ook onze inzet om wereldwijd een vooraanstaande aanbieder van een sterk customer data-platform te zijn.’