Epson Europe stelt Rik van Zantwijk (52) aan als Head of Sales, Business Sales voor de Benelux. In deze rol is Van Zantwijk verantwoordelijk voor onder meer de realisatie van Epson’s groeidoelstellingen op gebied van zakelijke inkjetprinters.
Naast printing draagt Van Zantwijk de verantwoordelijkheid voor de sales van andere zakelijke producten, zoals projectoren en scanners. Van Zantwijk gaf eerder leiding aan de internationale verkoop-divisie van Ricoh en het Canon Partner Channel in Nederland. Bij Epson zal Van Zantwijk zich in eerste instantie richten op het verbreden en versterken van het indirecte b2b-kanaal.
‘Net als Epson geloof ik in de toekomst van de zakelijke inkjet en zie ik hier kansen nu het milieubewustzijn toeneemt bij organisaties’, zegt van Zantwijk. ‘Maar ook ben ik ervan overtuigd dat bedrijven met onze zakelijke inkjetprinters aanzienlijke financiële besparingen kunnen realiseren.’
Epson probeert al geruime tijd bedrijven te overtuigen om de overstap te maken van laser- naar inkjetprinters. Het bedrijf heeft daarvoor een speciale campagne in het leven geroepen: Make the Switch.
Over Epson’s strategie voor het kanaal zegt de nieuwbakken Head of Sales: ‘Epson kiest voor een exclusieve route-to-market via geautoriseerde business partners. Het kanaal waardeert die duidelijke aanpak. Het sales team werkt samen met de channel partners om hun business te laten groeien. We investeren in echte partnerships, met wederzijdse afhankelijkheid en vertrouwen. Dat is de basis voor de langetermijnvisie.’