Nextel focust zich volledig op zijn activiteiten als distributeur vanuit Nederland. Dit meldt het bedrijf na de verkoop van de Belgische Nextel Groep aan Telenet.
Door de overname komen er zowel financiële middelen als logistieke mogelijkheden ter beschikking die Nextel Nederland in staat stellen om haar portfolio verder uit te breiden, de daarvoor benodigde kennis te acquireren en de servicediensten te blijven uitbreiden. Op de vraag of het bedrijf onder acquireren het doen van overnames of het aannemen van nieuwe werknemers verstaat, antwoordt Nextel dat het beide opties open houdt. Daarnaast geeft het bedrijf aan dat het met name aanvullende diensten en productlijnen wil uitbreiden ‘waar onze businesspartners bij bestaande en nieuwe klanten extra verdiensten kunnen genereren’. De diensten moeten ’toegevoegde waarde voor onze klanten en ons hebben’, aldus de distributeur.
Voor Nextel-partners komen er meer next level producten en diensten ter beschikking om tegemoet te komen aan de wensen en eisen van hun eindgebruikers. ‘Partners kunnen voortdurend rekenen op begeleiding tijdens verkoop, levering, implementatie en gebruik’, aldus het bedrijf.
De continuïteit blijft volgens de distributeur gegarandeerd. Nextel is voor Nederland distributeur van merken als Awingu, Aerohive, Alcatel-Lucent Enterprise, NEC, Lancom Systems en CC4Skype. Het bedrijf bedient hiermee naar eigen zeggen zo’n tweehonderd ict-resellers die zakelijke oplossingen bieden voor telecommunicatie, datanetwerken en mobiele werkplekken.
Overname
De overname van het Belgische Nextel door Telenet werd vorige week bekend. De overname moet Telenet wapenen in de strijd met Proximus. Officieel gaat het om de overname van TelelinQ en zijn dochtervennootschappen, die opereren onder de naam Nextel en in het verleden ook al voorwerp waren van (kleinere) overnames.
Nextel telt ruim driehonderd medewerkers en heeft vestigingen in Wommelgem en Zaventem. De Nederlandse activiteiten worden aangestuurd vanuit Ede.