Op het gebied van cloud computing hebben Salesforce en Google de handen ineen geslagen. Als onderdeel van de overeenkomst heeft Salesforce Google Cloud uitgeroepen tot 'preferred cloudaanbieder' om het wereldwijde klantenbestand van het bedrijf te ondersteunen. Salesforce is van plan om Google Cloud Platform te gebruiken voor zijn kerndiensten als onderdeel van de internationale infrastructuuruitbreiding van het bedrijf.
Daarnaast zullen de bedrijven nieuwe integraties aanbieden die Salesforce verbinden met G Suite, waardoor klanten in staat zijn om krachtige klantintelligentie naadloos te verspreiden tussen Salesforce Lightning en Quip en Gmail, Hangouts Meet, Google Calendar, Drive, Docs en Sheets. Dit maakten Salesforce en Google bekend tijdens Dreamforce dat momenteel plaatsvindt in San Francisco.
De twee gaan Salesforce ook integreren met Google Analytics, waardoor sales, marketing en advertentiedata uit Salesforce Sales Cloud, Salesforce Marketing Cloud en Google Analytics 360 voor de eerste keer met elkaar verbonden worden. Dit biedt bedrijven volgens de twee ondernemingen nieuwe relevante (sales)inzichten.
‘Ons partnerschap met Google biedt klanten het beste van twee werelden’, stelt Salesforce-ceo Marc Benioff. ‘ Door deze samenwerking kunnen bedrijven hun volledige business in de cloud draaien , wat leidt tot meer productiviteit.’ Ook Diane Green, ceo van Google Cloud spreekt over een ‘grote winst voor klanten en partners’.