Systeemintegrator Nemesys gaat de hotelkamers van het QO Hotel van IHG (InterContinental Hotels Group) uitrusten met tablets inclusief softphone-applicatie. Zodoende zijn vanaf één apparaat zaken te regelen als de kamertemperatuur, het instellen van aanwezige apparatuur en het bestellen van roomservice. Nemesys zet hiervoor het MiVoice Business-systeem van Mitel in.
Het QO Hotel in Amsterdam is een nieuw en ultramodern hotel dat begin 2018 wordt geopend. Het gebouw aan de Amstelvlietstraat wordt 22 verdiepingen hoog en de 288 kamers worden uitgerust met slimme technologie om klanten via de tablet een ‘full room experience’ te bezorgen. Dit doet het hotel wel duurzaam, want het wordt uitgerust met het hoogst haalbare LEED (Leadership in Energy & Environmental Design)-certificaat.
Eén van de slimmigheden die voor de kamers wordt gerealiseerd, zijn aluminium panelen aan de buitenzijde van de ramen die licht- en warmteregulerend zijn. Door de extra isolatie is minder energie nodig voor airconditioning of verwarming.
Mobiel en byod
De kamers zijn niet het enige dat Nemesys gaat aanpakken. Zo gaat het ook MiCollab van Mitel implementeren. Hierdoor ontstaat er een vast-mobiel-integratie voor medewerkers en wordt er een bring your own device (byod)-concept gerealiseerd. Voor hotels is dit een revolutionaire stap, omdat er doorgaans vooral gebruik wordt gemaakt van draadloze (dect)-telefonie voor het personeel.
‘Met ons nieuwe hotel laten wij zien dat luxe en duurzaamheid goed met elkaar hand in hand kunnen gaan’, meent general manager Inge van Weert. ‘Daarom zijn we tot het uiterste gegaan om ervoor te zorgen dat elk element van het QO Hotel niet alleen duurzaam doordacht is, maar ook bijdraagt aan het plezier, de sfeer en de energie die we de gasten in ons hotel willen laten beleven.’