De in Veenendaal gevestigde ict-dienstverlener Detron heeft in drie maanden tijd de volledige ict-omgeving van zowel het hoofdkantoor als de 116 Carpetright-vestigingen in de Benelux vervangen. Detron verzorgt ook de komende drie jaar onderhoud en ondersteuning bij de vloerenspecialist.
Carpetright telt meer dan vijfhonderd winkels in Europa. Bij het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht werken ongeveer zestig medewerkers. In de Nederlandse filialen werken in totaal ruim vierhonderd mensen. De vloerenspecialist zet op dit moment in op een omnichannel-strategie met als doel klanten zowel in de winkel als online dezelfde winkelbeleving te bieden. Om dit mogelijk te maken, was het noodzakelijk om de verouderde ict onder handen te nemen. Zo zijn alle vestigingen van Carpetright voorzien van een nieuwe ict-infrastructuur inclusief bekabeling. Deze nieuwe infrastructuur is nodig om nieuwe kassasystemen en werkstations in gebruik te nemen, alsook een online verkoopassistent die in de vestigingen van Carpetright wordt geïntroduceerd. Belangrijke voorwaarde voor de uitrol was minimale overlast voor de winkels en hun klanten.
Projectteam
Kristijan de Weerd, it-manager Carpetright: ‘Een projectteam van Detron bezocht vooraf alle locaties om de situatie ter plaatse in kaart te brengen waaronder de lay-out, bekabeling en indeling van de werkplekken. Voor de uitrol zijn steeds twee dagen per vestiging uitgetrokken; één dag voorbereiding en één dag uitvoering. De werkzaamheden zijn van maandag tot donderdag uitgevoerd; commercieel de minst interessante dagen in de retail. Mede dankzij de goede voorbereiding en door te werken met vaste teams is de uitrol binnen de gemaakte afspraken uitgevoerd.’
It-dienstverlener Detron behaalde in 2016 een jaaromzet van 102 miljoen euro. De onderneming telt vijfhonderd medewerkers en is gevestigd in Veenendaal.