De gemeente Utrecht heeft na een aanbestedingsprocedure gekozen voor de e-mailsoftware-oplossing Octobox van leverancier Blauwborg. De software is geschikt voor e-mail processing en archivering. In de Domstad wordt het ingezet om de e-mailstromen te automatiseren. De waarde van de aanbesteding is niet bekendgemaakt.
Programmamanager Ed van Rijckevorsel (gemeente Utrecht) en Harry Steenhuisen (directeur van Blauwborg) tekenden onlangs het contract in het Utrechtse Stadskantoor.
Steenhuisen geeft aan ‘enorm trots te zijn dat een tweede G4-gemeente gebruik gaat maken van onze dienstverlening en Octobox gaat inzetten. Met het Octobox-platform kunnen we de verwerking van de inkomende informatie robotiseren en direct laten aansluiten op de achterliggende bedrijfsprocessen binnen Utrecht. Deze geautomatiseerde verwerking draagt zo direct bij aan de ambities van de gemeente op het gebied van digitale dienstverlening.’
Interactie
Job Pantjes, managing partner bij Blauwborg, geeft aan dat meerdere overheden ondertussen met de software werken, zoals de gemeente Den Haag en het Ministerie van OCW. Hij benadrukt dat de e-mailtool ook geschikt is voor bedrijven. ‘Octobox is geschikt voor alle soorten bedrijven waaronder banken, verzekeraars, wooncorporaties et cetera. Zeker die organisaties waar er veel interactie met klanten en bedrijven is en waarin e-mails een cruciale rol spelen voor het bedrijfsproces.’
Softwaremaker Blauwborg is gevestigd in Bodegraven. Het bedrijf wil ‘als voortrekker in het informatiedomein de algehele informatiedruk bij organisaties wegnemen. Dit betekent dat alle inkomende informatie slim geautomatiseerd wordt verwerkt en direct aansluit op de achterliggende bedrijfsprocessen’, aldus de onderneming. Blauwborg is opgericht in 2005.
Mooie berichtgeving.