Netwerk- en communicatiebedrijf Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) biedt zakelijke partners die gebruikmaken van het Alcatel-Lucent Rainbow cloudgebaseerde samenwerkingsplatform een speciaal introductieprogramma. Hierdoor kunnen partners volgens het bedrijf zonder investeringen of contracten gefaseerd ervaring met de functies van Rainbow opdoen en zodoende hun eigen interne tests en demonstraties creëren voordat zij klanten aanmelden.
‘Met het nieuwe introductieproces van Rainbow hebben partners toegang tot specifieke marketingondersteuning en specifieke incentives die de digitale werkplektransformatie van ondernemingen ondersteunen’, aldus ALE.
Vervolgens kunnen de diensten van Rainbow als een onafhankelijke oplossing of via een hybride aanpak worden geleverd. Door bestaande telefonie-infrastructuur − ongeacht de leverancier − rechtstreeks met de nieuwe cloudgebaseerde diensten te verbinden, kunnen organisaties hardware-investeringen beschermen en ervoor zorgen dat kritieke bedrijfsprocessen tijdens de digitale transformatie van het bedrijf intact blijven en niet verstoord worden. Daarnaast bieden de open api’s van Rainbow ontwikkelaars en partners de mogelijkheid het Rainbowplatform te gebruiken om samenwerkingstools in bedrijfstoepassingen en -processen te integreren.
Werkstromen automatiseren
Moussa Zaghdoud, hoofd cloudbusiness bij ALE over het programma: ‘Er is een doorlopende verandering in de bedrijfscommunicatiesector doordat grensoverschrijdende bedrijven samen gaan werken en personeel mobieler worden. Rainbow biedt de tools om de manier waarop teams met hun hele zakelijke community samenwerken te verbeteren. Momenteel zijn er meer dan veertig miljoen actieve gebruikers van de Alcatel-Lucent Enterprise communicatieoplossingen die nu de mogelijkheid hebben om Rainbow gemakkelijk in hun bestaande applicaties en processen te integreren − hetzij voor samenwerking binnen teams, klantgerichte dienstverlening of geautomatiseerde werkstromen. Onze partners kunnen nu profiteren van het ALE introductieprogramma dat hen helpt de mogelijkheden op het gebied van werkstromen en samenwerkingen te benutten.’
ALE staat sinds het voorjaar van 2016 onder leiding van de Chinees Jack Chen. Het bedrijf telt wereldwijd ruim 2700 medewerkers in ruim honderd landen. ALE claimt zo’n 830.000 klanten wereldwijd te bedienen.
Alcatel-Lucent verkocht de divisie Enterprise in oktober 2014 voor 202 miljoen euro aan China Huaxin Post & Telecommunication Economy Development Center. De netwerkdienstverlener behield een belang van 15 procent in deze nieuwe holding met hoofdzetel nabij Parijs. Alcatel-Lucent werd zelf in 2015 overgenomen door Nokia.