Hoe zet het Nederlandse Rode Kruis data en analytics in om humanitaire hulp te verbeteren? Dat vertelt Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven tijdens de Analytics Experience 2017 op 17 en 18 oktober in Amsterdam. Ook Jim Goodnight, oprichter en ceo van SAS, spreekt tijdens deze beurs over de volgende stap in analytics en digitale transformatie. Stel je vraag aan één van de twee heren en maak kans op gratis toegangskaarten voor het evenement.
Analytics Experience is een internationaal congres met als belangrijkste thema’s het analyseren en beschermen van data en het omzetten daarvan in waarde. Experts en professionals komen samen om kennis en ervaring te delen over hoe zij data-analyses inzetten voor het versterken van klantrelaties, opsporen van fraude, risicobeheersing en procesoptimalisatie. Daarnaast worden de ontwikkelingen en trends op het gebied van machine learning, het internet of things (IoT), kunstmatige intelligentie (ki) en de General Data Protection Regulation (GDPR) besproken.
Prins en SAS-ceo
Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven is vice-voorzitter van het bestuur van het Nederlandse Rode Kruis. Hij spreekt tijdens de Analytics Experience over 510 Global. Dit is een initiatief van het Rode Kruis en richt zich met data scientists en onderzoekers op het verzamelen en analyseren van big data. Hiermee worden inzichten verkregen waarmee humanitaire hulp kan worden verbeterd. Prins Pieter-Christiaan licht toe hoe dit in de praktijk werkt en hoe data en analyses het verschil kunnen maken voor vluchtelingen.
Ook Jim Goodnight, oprichter en ceo van SAS, is aanwezig tijdens Analytics Experience. Hij bespreekt ontwikkelingen op het gebied van analytics, digitale transformatie en de toekomst van SAS.
Win toegangskaarten
De Analytics Experience vindt op 17 en 18 oktober plaats in het Mövenpick hotel in Amsterdam. Toegangskaarten kosten 990 euro. Computable verloot gratis toegangskaarten voor het evenement. De redactie spreekt namelijk op 17 oktober met zowel Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven als Jim Goodnight. Welke vraag moeten de redacteuren aan hen stellen over 510 Global, SAS of de digitale transformatie. Mail je vraag voor donderdag 12 oktober 12.00 uur naar lezers@computable.nl. Op vrijdag 13 oktober laat Computable weten of je er gratis bij mag zijn.
Analytics Experience 2017
Naast de informatieve sessies, worden ook best practices gedeeld. Zo vertelt Adidas hoe het bedrijf de juiste prijs bepaalt voor een product tijdens de hele levenscyclus en welke zakelijke uitdagingen het tegenkwam bij het implementeren van ‘markdown optimization’.
Rijkswaterstaat geeft aan dat digitale transformatie geen it-project is, maar een zakelijke uitdaging. De organisatie deelt hoe de multidisciplinaire teams van het Rijkswaterstaat Datalab op een geïntegreerde manier werken aan innovatieve oplossingen.
SciSports helpt clubs met het aankopen en verkopen van spelers op basis van data en analytics. Oprichter Giels Brouwer vertelt hoe hij met het nieuwe product BallJames, de voetbalwereld verder wil helpen.