Connected Capital neemt een minderheidsbelang in Omnia Retail. Dat bedrijf uit Amsterdam levert een software-as-a-service (SaaS)-platform voor dynamische productprijzen voor retailers. Het gebruikt de kapitaalinjectie van de eveneens Amsterdamse investeerder voor internationale groei. Er worden geen financiële details bekend gemaakt, maar volgens het Financieele Dagblad gaat het om 'meerdere miljoenen’.
Omnia Retail is opgericht door Herman de Jager en Sander Roose. Ze bieden een dynamic pricing module die voor retailers ‘het optimale prijspunt’ berekent. Hierbij wordt gekeken naar factoren zoals prijzen van concurrenten, prijselasticiteit van het artikel, logistieke kosten en inkoopprijs van het artikel. Daarnaast worden ook weersvoorspelling en promotionele activiteit rondom het product geanalyseerd. Dit moet bijdragen aan de online marketingactiviteiten van de retailer.
Met de investering en de strategische ondersteuning van Connected Capital, wil Omnia Retail nieuwe medewerkers aannemen en het product sneller doorontwikkelen. Daarnaast gaat Omnia samenwerken met internationale consulting partners en online marketingbureaus. Tot slot ondersteunt de investeerder het Omnia-management met strategische en operationele support. Dit allemaal moet de Amsterdammers helpen om de volgende groeistap te maken.
Omnia Retail is gevestigd in Amsterdam en heeft 26 medewerkers in dienst. Zij bedienen naar eigen zeggen ruim tachtig retailers zoals Bol.com, Wehkamp, Nextail en Decathlon. De Amsterdamse investeerder Connected Capital richt zijn investeringen op innovatieve technologiebedrijven in de Benelux en Duitsland.