Fujitsu introduceert een zogenaamd Hybrid Cloud Portal. Via dit portaal krijgen de Select Channel-partners toegang tot tools, om zo (hybride) cloudgebaseerde diensten aan hun klanten te leveren en hen te ondersteunen bij de digitalisering van bedrijfsprocessen.
De nieuwe Fujitsu Hybrid Cloud gebruikt de Enterprise Service Catalog Manager waarmee gebruikers een selfserviceportaal creëren. Partners kunnen hiermee nieuwe clouddiensten op het gebied van identiteitsbeheer, boekhouding en abonnementsbeheer aan hun klanten aanbieden. Bovendien kunnen partners private cloudomgevingen definiëren en leveren. In de nabije toekomst wil Fujitsu additionele diensten mogelijk maken, waaronder Infrastructure-as-a-Service (IaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS) .
‘Bedrijven vragen steeds meer van hun channel-partners; ze verwachten dat zij hen helpen bij de uitdagingen om hun eigen hybride it-omgevingen op te zetten. Wij helpen onze partners om deze dienstverlening aan te bieden. Dat is niet alleen interessant voor een klassieke servicepartner, maar ook traditionele channelpartners met een focus op de wederverkoop van infrastructuren halen vooruit uit ons nieuwe portaal’, aldus Dave Hazard, hoofd channel en sales operations EMEIA bij Fujitsu.
Fujitsu zegt de Select-partners gedurende het gehele proces bij te staan. Hiervoor verzorgt het de benodigde opleidingen en consultancydiensten.
Channel Awards 2017
Het Japanse Fujitsu heeft ongeveer 155.000 Fujitsu-medewerkers in dienst, waarvan ruim 29.000 in de EMEIA-regio (Europa, Midden-Oosten, India & Afrika). Het zegt klanten in ruim honderd landen wereldwijd te bedienen.
Het Select Channel-programma van Fujitsu is genomineerd voor een Channel Award 2017 in de categorie Outstanding Channel Program of the Year. Er kan tot en met zondag 12 november 2017 gestemd worden.