De van oorsprong Franse it-consultant en -dienstenleverancier SQLI neemt het Nederlandse Osudio over, een internationaal digitaal bureau met kantoren in zes landen, voornamelijk in Noord-Europa.
Osudio, opgericht in 1996, ontwikkelde zich in het strategische e-commercesegment door technologische expertise te combineren met marketing know-how. Onder meer Carlsberg, Hoffman Group, GrandVision, Hansgrohe, Miele, Philips en Intergamma doen beroep op het bedrijf. Het ontving reeds meerdere awards als beste digitale bureau in Nederland in 2010, 2015 en 2017. Het ontstond in 2013 uit de fusie van Softlutions uit Eindhoven en Strawberry uit Amsterdam.
Met een netwerk van negen kantoren in zes Europese landen, waaronder Duitsland, de Benelux, Denemarken en Zweden, en met 175 medewerkers, realiseerde Osudio een zakencijfer van ongeveer achttien miljoen euro in 2016. Door de integratie van Osudio vergroot SQLI zijn Europese netwerk en versnelt het de ontplooiing in Noord-Europa, het belangrijkste territorium voor de groep en dit met een grote complementariteit en zonder overlapping van het territoriale netwerk.
De transactie bevat de overname van 70 procent van het kapitaal van Osudio door SQLI. De huidige kantoordirecteurs blijven aan de slag. De overname, waarvan de voorwaarden confidentieel blijven, wordt cash betaald en zal meteen winstgevend zijn. SQLI nam in mei nog het Zweedse Star Republic over en in april het Britse Invent Commerce.
SQLI stelt 2300 mensen te werk en heeft kantoren in Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland, Zuid-Afrika en Marokko. In België heeft het vestigingen in Brussel, Diepenbeek en Gent. In Nederland in Amsterdam en Eindhoven.