E-commerce-bedrijf 4Launch gooit het roer om vanwege de slechte situatie op de consumentenmarkt voor it-producten. De winkel, onderdeel van het Leidse Infotheek, gaat zich op de verkoop van refurbished producten binnen het b2b-segment richten. Het kantoor en magazijn in Eindhoven gaan sluiten.
De webwinkel gaat zich met name op de verkoop van refurbished producten en b2b richten, een categorie waar nog wel geld te verdienen zou zijn, in tegenstelling tot de consumentenmarkten waar 4Launch zich traditioneel op richt. Infotheek stelt dat de wijzigingen geen gevolgen voor het personeel van andere Infotheek-onderdelen hebben.
Eindgebruikers en resellers
Infotheek nam de afgelopen jaren 4Launch, Centralpoint en Scholten Awater over. De onderneming wil zich op twee markten focussen: eindgebruikers en resellers. Infotheek, Centralpoint, Scholten Awater en 4Launch richten zich op eindgebruikers, Xeptor, Flex IT Rent en GHS op resellers.
Infotheek Group, opgericht in 1991, baarde recent opzien met de aankoop van Scholten Awater. Achter Infotheek staat de Zweedse investeerder Altor die de ‘buy & build’-strategie van het bedrijf financieel ondersteunt. De hardwaredienstverlener is flink aan het groeien middels overnames en het openen van buitenlandse vestigingen.
Bij Infotheek Group werken ruim achthonderd medewerkers, verspreid over 24 vestigingen in Europa.
Channel Awards 2017
4Launch is genomineerd voor de Channel Awards 2017 in de categorie Best Business Webshop of the Year. Op 6 december maakt Channelweb de winnaars bekend tijdens een awardshow. Stemmen kan tot en met zondag 12 november.