Telecom- en ict-dienstverlener KPN heeft een sponsorovereenkomst gesloten met de KNVB voor de komende vier jaar. Via de overeenkomst met de KNVB gaat KPN naar eigen zeggen ‘het voetbal in de volle breedte’ ondersteunen, van Oranje, het dameselftal tot lokale amateurverenigingen. Het bedrijf was al hoofdsponsor van de Nederlandse Eredivisie. Het is niet bekend welk bedrag met de sponsoring gepaard gaat.
Jean-Paul Decossaux, directeur betaald voetbal: ‘Wij zijn trots op het vertrouwen dat KPN voor langere tijd in de KNVB uitspreekt. De kennis en expertise van KPN is in een snel veranderende digitale wereld van groot belang om de volgende stappen te kunnen maken. De komende jaren zullen wij samen dan ook veel toevoegen aan onze diensten in het amateurvoetbal en het digitaal bereiken van onze leden en onze fans, via de vernieuwde voetbal.nl-app en overige digitale platformen.’
Naast de sponsoring van de grote sporten als voetbal en schaatsen geeft KPN financiële steun aan sportteams van kleinere topsporten in Nederland die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zo hebben de Nationale waterpoloploeg, de Nederlandse softbaldames en de Nederlandse curlingploeg de afgelopen jaren steun van het fonds ontvangen.