Supermarktketen Jumbo heeft de Jumbo Tech Campus opgericht. Het is volgens de keten ‘een moderne werk- en leeromgeving die ruimte biedt aan tweehonderd digitale toptalenten’. Het is de bedoeling dat de talenten zich richten op klantvriendelijke digitale toepassingen. Jumbo wil de talenten de komende vijf jaar gaan werven.
‘Mensen maken ook in de techniek het verschil. Ik ben er trots op dat we naast onze eigen Jumbo Academy, waar onze winkelmedewerkers permanent getraind worden, nu ook kunnen starten met onze eigen Jumbo Tech Campus. De ‘place to be’ voor digitale development talenten die graag werken in een commerciële en dynamische omgeving’, aldus ceo Frits van Eerd.
Online marktleider
De Jumbo Tech Campus wordt gevestigd op het hoofdkantoor van Jumbo in Veghel. De focus van de campus ligt volgens een woordvoerster op het optimaliseren van de user experience met ‘nieuwe klantgedreven en innovatieve oplossingen’. Ook geeft zij aan dat de supermarkt de ambitie heeft om online marktleider te worden.
Op de vraag hoeveel mensen er nu op de e-commerce/it-afdeling werken, kan ze geen uitsluitsel geven. Daarnaast blijven zaken als werving en aan welke oplossingen de it-talenten gaan werken, voorlopig ongewis. ‘Over onze recruitmentstrategie doen we vooralsnog geen uitspraken. Over de digitale oplossingen waar we aan werken, communiceren we op korte termijn’, besluit de zegsvrouw.
Lees ook het artikel ‘Jumbo maakt meters met e-commerce’, dat eerder in het Computable Magazine verscheen.
Op zich een bijzonder streven voor een supermarkt keten.
Ze zullen daar ongetwijfeld wat onverwachte hobbels moeten overwinnen maar op zich zie ik niet in waarom zo’n organisatie dit niet kan proberen.
Wat ik wel zie zijn diverse treffers voor het ohh zo populaire spel bullshit bingo.
Wat ik (as ussual) mis is een definitie van wat nu precies bedoeld wordt met ’talent’ en dan ook nog maar liefst 200 daarvan !
Maar goed dat daar geen tekort aan is (wat ook dat moge betekenen).