Capgemini gaat samen met Publicis.Sapient de globale it-strategie van McDonalds helpen vormgeven. Zaken als digitale bestelschermen, mobiele bestellingen, betalingen en web apps zullen daarvan het hart vormen.
Nog meer snelheid, schaalbaarheid en disruptieve innovatie, dat zijn de zaken die McDonalds verwacht van de samenwerking met Capgemini en Publicis.Sapient. Die aanpak moet de klantenervaring nog gemakkelijker en persoonlijker maken. Ook de werknemers en de manier waarop restaurants geleid worden, zullen een digitale transformatie ondergaan.
De nieuwe overeenkomst tussen het trio geldt voor verschillende jaren, maar de waarde van het contract werd niet bekendgemaakt. Volgens de overeenkomst zullen een honderdtal McDonalds-medewerkers op de loonlijst van Capgemini terechtkomen. Capgemini zal in Chicago een nieuw Global Digital Retail Center openen om de relatie met McDonalds te ondersteunen en nieuwe innovaties te ontwikkelen. Het center moet ook nieuw personeel aantrekken. Capgemini heeft in de regio rond Chicago al zo’n zestienhonderd werknemers, daar moeten er zowat vijfhonderd bij komen.