GX Software is de komende drie seizoenen de nieuwe tenuesponsor van betaaldvoetbalclub N.E.C. uit Nijmegen. Het logo van het Nijmeegse softwarebedrijf staat op de wedstrijdbroek en de achterzijde van de thuis- en uitshirts. De directie van GX wil door middel van sponsoring het bedrijf 'steviger op de kaart zetten'.
GX Software levert contentmanagement- en klantinteractie-systemen. Volgens algemeen directeur Willem Rossieau is zijn bedrijf ‘internationaal actief, met stevige wortels in de stad Nijmegen waar ook ons hoofdkantoor staat. De samenwerking met N.E.C. verbindt ons met een icoon uit de stad Nijmegen. Met het sponsorschap zetten we ons bedrijf nog steviger op de kaart. Onze software helpt onder meer tal van professionele sportorganisaties om hun online marketing- en verkoopdoelen te halen.’
Tot de klantenkring van GX behoren onder andere Nationale Nederlanden, Aegon, KPN, Wereldnatuurfonds, Ajax en PSV en diverse gemeenten. N.E.C. gaat de software ook gebruiken om supporters online beter te kunnen bereiken.
De Nijmeegse voetbalclub weet vaker it-bedrijven aan zich te binden. Zo was Scholten Awater een aantal jaren hoofdsponsor en Quinfox broeksponsor. Sinds 2014 is werkplekdienstverlener Knns zowel sponsor als it-partner.