De Amerikaanse softwareleverancier Dataiku gaat een partnerschap aan met het Nederlandse data-adviesbureau GoDataDriven. De partijen willen innovaties op het gebied van data science, machine learning en kunstmatige intelligentie in Nederland stimuleren. Daarnaast gaan ze de ontwikkeling van datatoepassingen stroomlijnen.
Dataiku en GoDataDriven willen innoveren op het gebied van data science, machine learning en kunstmatige intelligentie in Nederland. Ze willen analytische toepassingen ontwikkelen die gebruikers helpen om zakelijke beslissingen op basis van data te maken. Daarnaast gaan ze evenementen organiseren en een community van gebruikers en opinieleiders bouwen.
‘Amsterdam staat steeds vaker bekend als een hub voor innovatie op het gebied van kunstmatige intelligentie’, vertelt Dataiku-ceo Florian Douetteau. ‘Wij kijken uit naar de samenwerking met GoDataDriven. Voor ons betekent dit een uitbreiding naar Nederland. Via het partnerschap willen wij een bijdrage aan de lokale gemeenschap voor innovatie te leveren.’
GoDataDriven en Dataiku
GoDataDriven ontwikkelt oplossingen voor organisaties om datagedreven te werken. Het Amsterdamse adviesbureau rekent onder meer ING, eBay, Wehkamp, Booking.com, Heineken, Vattenfall, KLM, Transavia, Friesland Campina tot zijn klantenbestand.
Dataiku is gevestigd in New York. De softwaremaker levert Data Science Studio (DSS), een software-platform voor data science voor ondernemingen. Het werkt voor klanten zoals AXA, L’Oreal en Intermedix.