Rabobank heeft een aantal nieuwe functies toegevoegd aan zijn Rabo Bankieren App. Het gaat onder meer om het bevestigen van een iDEAL-betaalverzoek via de vingerscan, het doorsturen van betaalverzoeken van voorgeschoten bedragen en koppelingen van de betaalrekening aan overzichten van bijvoorbeeld de hypotheek en lening. De developers hebben ook de menu-structuur van de IoS en Android-app en de gebruikerservaring aangepakt.
De bank zegt daarmee tegemoet te komen aan de wensen van klanten. Ook sluit het aan op de trend waarin klanten steeds meer zelf hun bankzaken willen inzien en regelen. Ze kunnen bijvoorbeeld via de app een spaarrekening openen of een reisverzekering afsluiten.
Met de toevoeging Rabo Betaalverzoek kunnen klanten vanuit de bankieren-app hun vrienden een voorgeschoten bedrag snel en veilig laten terugbetalen. De app laat ook zien wie er betaald heeft. De toevoeging is zowel voor de iOS- als Android-app beschikbaar.
Klanten kunnen nu ook bij iDEAL-betalingeninloggen ondertekenen met Touch-ID. Tot nu toe moesten ze voor de bevestiging van een betaalverzoek van iDEAL nog een kaartscanner gebruiken voor het scannen van een kleurcode. De mogelijkheid om te kunnen ondertekenen zonder scanner is ook verruimd. Klanten kunnen tot tweeduizend euro per week zonder scanner overboeken naar bekende rekeningen. Daarvoor is wel een 5-cijferige code of vingerafdruk nodig.
Menu’s en overzicht
De bank heeft ook de menu’s en overzichtspagina’s aangepast. De overzichtspagina is uitgebreid met ‘Betaalverzoeken’, ‘Hypotheken’ en ‘Leningen’.
In de iOS-app vervangt een nieuwe knoppenbalk aan de onderkant het menu aan de zijkant. Daardoor moet navigeren eenvoudiger worden doordat het menu dicht bij de duim zit en duidelijker gestructureerd is. In het nieuwe menu zijn vijf knoppen zichtbaar: ‘Overzicht’, ‘Zelf regelen’, ‘Overboeken’, ‘Contact’ en ‘Meer’.
Hamburger-menu in Android ‘opgeschoond’
Volgens de bank is het linker (hamburger-) menu in de Android-app opgeschoond en logischer gestructureerd. ‘Alle producten zijn tegenwoordig te vinden op de overzichtspagina. In het linker menu vindt je nu de vernieuwde structuur van: ‘Zelf Regelen’, ‘Contact’, maar ook ‘Betaalverzoek’, ‘Te verzenden opdrachten’ en ‘Feedback’.’