Snap, het moederbedrijf van de populaire app Snapchat, heeft in het tweede kwartaal een fors verlies geleden. Het verlies kwam uit op 443 miljoen dollar. Het resultaat is slechter dan verwacht en ook veel slechter dan een jaar geleden, toen er 116 miljoen dollar verlies werd geleden.
Het aantal actieve gebruikers van de foto- en video-app nam weliswaar met 7,3 miljoen toe tot 173 miljoen, maar de groei van het aantal gebruikers is al bijna een jaar aan het afvlakken.
Koersval
De beursgang van Snap in maart 2017 is geen succes gebleken. De koers dook al snel onder de introductiekoers van 17 dollar. Gisteravond, na de bekendmaking van de kwartaalcijfers, leverde het aandeel 14 procent in. Het staat nu op 11,90 dollar. In november 2016 maakte het bedrijf bekend naar de beurs te willen gaan waarbij het mikte op een waarde van maar liefst 25 miljard dollar. Dit resultaat wordt dus bij lange na niet gehaald. Computable voorspelde eind 2016 al dat de beursgang van SnapChat mogelijk een nieuwe tech zeepbel in zou luiden.
SnapChat laat gebruikers elkaar foto’s sturen die gemakkelijk zijn op te leuken. Onderscheidende feature is dat die gedeelde plaatjes binnen enkele seconden automatisch gewist worden op de toestellen van ontvangers.