WatchGuard Technologies heeft de Amerikaanse onderneming Datablink overgenomen, een specialist in geavanceerde authenticatieoplossingen. Het bedrijf, dat hier vertegenwoordigd wordt door Copaco, wil de technologie van Datablink inzetten om sterke authenticatie ook toegankelijk te maken voor het mkb en grotere organisaties met meerdere vestigingen. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
‘Het is altijd onze missie geweest om enterprisewaardige security bereikbaar te maken voor iedereen, ongeacht de grootte van de organisatie of aanwezige technische kennis’, zegt Prakash Panjwani, directeur van WatchGuard. ‘Het gebrek aan toegankelijkheid is het enige dat het mkb ervan weerhoudt om authenticatietechnologie massaal te omarmen. We verwachten dat de lancering van onze nieuwe cloudgebaseerde authenticatiedienst in 2018 precies op het juiste moment komt.’
Partnerkanaal
WatchGuard ontwikkelt securityoplossingen die verkocht worden via het partnerkanaal. Eenvoud staat hierbij centraal. ‘Partners kunnen hun klanten na de overname volgens het bedrijf meer waarde bieden, omdat authenticatie als clouddienst minder duur en complex is dan traditionele on-premise authenticatiesystemen. Dit is ook in lijn met de strategische focus van WatchGuard op het ondersteunen van zowel value-added resellers (var’s) als managed security service providers (mssp)-partners’, aldus Panjwani.
‘Met de nieuw te ontwikkelen cloudoplossing kunnen partners en klanten van WatchGuard sterke authenticatie implementeren voor netwerktoegang, netwerktoegang op afstand, gebruikerstoegang, toegang tot SaaS-applicaties en toegang tot werkplekken’, zo besluit hij.