De Amerikaanse Omnicom Group kiest AT&T voor de bouw van een wereldwijd netwerk dat beschikbaar komt voor de ruim honderd bedrijfslocaties van het marketingbureau. Het netwerk vormt de basis voor een verdere digitale transformatie en toekomstige innovaties.
Omnicom levert marketingdiensten vanuit ruim honderd landen met in totaal zo’n 78.000 medewerkers. Het wereldwijde netwerk is beschikbaar voor alle Omnicom-locaties. Dit netwerk bestaat uit een combinatie van AT&T-oplossingen. Het gaat om FlexWareSM (een platform voor gevirtualiseerde netwerkfuncties), NetBond (cloudsecurity) en Threat Manager (security incident- en eventmanagementplatform).
‘Nu we onze it-infrastructuur uitbesteden aan AT&T, kan onze eigen it-afdeling zich concentreren op de gebieden die specifiek zijn voor onze branche en onze klanten’, zegt Omnicom-cio Craig Cuyar. ‘We vervangen de honderden verschillende systemen door één netwerk. Dit vormt de basis voor onze digitale transformatie en toekomstige groei. Bovendien helpt het de verschillende onderdelen van Omnicom te verbinden voor consistentie en betere onderlinge samenwerking. Tot slot moet de stap extra kostenbesparingen opleveren.’