De Tilburgse startup Momoyoga, leverancier van managementsoftware voor yogastudio’s, haalt financiering op bij de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM) en Freshheads Ventures. Het wendt het niet nader gespecificeerde bedrag aan voor productoptimalisatie en internationale groei.
Momoyoga is in 2014 opgericht en biedt managementsoftware aan yogascholen. Met de software kunnen yogastudio’s een online-lesrooster aanmaken, betaalvormen instellen en factureren. Daarnaast claimt het de klantvriendelijkheid te vergroten en klantcontact te verbeteren. Dit doordat klanten zich kunnen inschrijven en aan- of afmelden voor een betaalmethode.
De startup levert sinds 2015 een Nederlandstalige versie (voor Nederland en België). In 2016 is een Engelstalige versie van het platform ontwikkeld. Deze wordt naar eigen zeggen ingezet bij yogascholen in Australië, Japan en het Verenigd Koninkrijk.
Joost Gielen, mede-oprichter van Momoyoga, zegt de financiering van BOM en Freshheads Ventures in te zetten voor verdere internationale groei. Hiervoor zet het bedrijf enerzijds in op marketing en sales. Aan de andere kant gaat het de softwareoplossing toespitsen en optimaliseren voor specifieke landen.
Als voorbeeld noemt Gielen het toevoegen van nieuwe betaalmogelijkheden. ‘Nederlandse yogastudio’s gebruiken vaak iDeal, maar in andere landen is PayPal of creditcard populair. Zo heeft elk land weer eigen kenmerken waar de oplossing op moet worden aangepast.’
Het bedrijf wil geen uitspraken doen over de omvang van de investering. Wel laat het weten dat het om een seed-investering gaat. Volgens de Kamer van Koophandel liggen die investeringen meestal tussen de één en drie miljoen euro.
Freshheads Ventures helpt Momoyoga bij de productontwikkeling en internationale groei.