Ict-dienstverlener uit Barneveld CRM Partners neemt Live Assist, de klantenserviceoplossing van CafeX, op in het portfolio. Live Assist stelt bedrijven in staat om Dynamics 365 in te zetten voor het realtime-communiceren met klanten via apps of websites.
CafeX Live Assist voor Dynamics 365 is ontwikkeld door CafeX in samenwerking met Microsoft en wordt gehost in de Azure-cloud. De oplossing is volledig geïntegreerd met Dynamics 365.
‘Met Live Assist kunnen bedrijven online-klanten direct herkennen en bedienen, terwijl klantinteracties en engagement-context worden opgeslagen in Dynamics 365. Hierdoor kunnen organisaties persoonlijke en intelligente service verlenen over diverse kanalen, problemen sneller oplossen en een boost geven aan de online-verkoop. Bovendien biedt CafeX een volledige integratie met bot-platforms, waardoor bedrijven ook met behulp van artificial intelligence service aan de klant kunnen bieden’, aldus beide bedrijven.
Oedse de Boer, directeur bij CRM Partners Customer Service: ‘De mogelijkheden rondom live-service, zoals chatfunctionaliteiten en bots, zijn populair. Desalniettemin maken bedrijven vaak gebruik van losstaande oplossingen, in plaats van na te denken over één geïntegreerde oplossing die ze in staat stelt om bestaande klantinformatie beter te benutten. Juist de uitgebreide mogelijkheden van CafeX en de integratie met Microsoft creëren nieuwe kansen. Iedereen kan nu vanuit één platform klantervaringen realiseren.’
Partnernetwerk
Sajeel Hussain, chief marketing officer en executive vice president bij CafeX: ‘Wij zijn blij dat CRM Partners zich heeft aangesloten bij ons partnerprogramma. Sinds de introductie van CafeX Live Assist voor Dynamics 365, zo’n drie maanden geleden, is ons partnernetwerk gegroeid. Dit onderstreept de vraag uit de markt naar een geïntegreerde omnichannel- en digital engagement-oplossing voor het Dynamics 365-ecosysteem.’
CRM Partners werd in 2005 opgericht door Emiel Putman. Het bedrijf beschikt over 180 medewerkers, verspreid over drie businessunits: CRM Partners in Barneveld, CRM Partners in het Duitse Eschborn en het nieuwe CRM Partners Customer Service in Amersfoort.
Het bedrijf is van oorsprong Nederlands en maakte in 2011 de eerste internationale stap naar Duitsland. Sinds 2015 is het actief in het Verenigd Koninkrijk. Dat gebeurt vanuit de Nederlandse vestiging.
CRM Partners levert producten en diensten in de agrarische sector, financiële sector en aan ledenorganisaties. Het claimt een totale omzet van 25 miljoen euro te realiseren.
CafeX biedt realtime-communicatietechnologieën. Het Amerikaanse bedrijf heeft het hoofdkantoor in New York en levert de techniek aan banken en verzekeraars.