Helder Telecom & ICT uit Waalwijk gaat de The Voice of O365-oplossing van het Amersfoortse SoftApp-ditribution distribueren. De hosted dienst stelt Office 365-gebruikers in staat Skype for Business Online als telefooncentrale in de cloud te gebruiken. De oplossing is een aanvulling op het bestaande aanbod van hosted diensten van Helder. Daarvoor zijn de partijen een samenwerking aangegaan.
SoftApp-distribution uit Amersfoort is hosted service provider en distributeur van unified communications (uc) add-on-oplossingen. Het levert onder meer The Voice of O365. Daarvoor voegt het een public switched telephone network (pstn)-toegang toe aan Office 365. Gebruikers met een Skype for Business-licentie kunnen hierdoor met de oplossing telefoneren.
Helder Telecom & ICT voegt deze oplossing toe aan haar portfolio. Dimmen Wesdijk,-algemeen directeur van Helder, meent dat The Voice of O365 een nieuwe kijk op telefonie geeft. ‘Deze visie stelt ons in staat om klanten te laten profiteren van telefonie in de cloud; gedeeltelijk gebruikmakend van bestaande applicaties. De oplossing breidt de mogelijkheden van Office 365 uit. Dit versterkt O365 en maakt de bestaande bedrijfstelefooncentrale overbodig.’
Helder Telecom & ICT
Helder uit Waalwijk biedt cloudtelefonie en voip-oplossingen van Avaya, KPN, Vodafone, Telfort en T-Mobile. Het bedrijf is onderdeel van de Lexxyn-groep, samenwerkende bedrijven die ict-diensten leveren binnen de juridische sector.