Telecom- en ict-dienstverlener KPN introduceert samen met het Chinese internetbedrijf Tencent en internetvideo-operator Sunway Culture Media de WeChat Go-simkaart. De kaart is speciaal voor Chinese toeristen die door Europa reizen. Naast bellen en 4G-datadiensten biedt de WeChat Go-prepaidsimkaart reisinformatie, Chinese video-content en sociale media.
KPN levert de simkaart en de bijbehorende techniek en connectiviteit.
Een woordvoerder stelt dat het de eerste samenwerking is tussen WeChat en een Europese provider. De kaart is vanaf gisteren (5 juli) beschikbaar op China’s bekende e-commerce-platforms, luchthavens en populaire bestemmingen voor Chinese reizigers in Europa.
WeChat hoopt op meer samenwerkingen met buitenlandse partners om zo samen services aan te bieden aan de meer dan 120 miljoen Chinezen die er jaarlijks op uit trekken. WeChat Go is ontwikkeld door Sunway, dat het grootste videoplatform voor Chinese content in het buitenland beheert.
WeChat is een sociale-media-app van het Chinese bedrijf Tencent. De app werd in 2011 uitgebracht. Het is vergelijkbaar met Twitter, Facebook en WhatsApp. Met WeChat is het ook mogelijk om rekeningen en goederen te betalen. De app heeft meer dan 850 miljoen gebruikers.