98 procent van de managers vindt dat de prestaties van bedrijfsapplicaties essentieel zijn om optimale bedrijfsresultaten te behalen. En toch ervaart maar liefst 89 procent regelmatig dat slechte applicatieprestaties de productiviteit benadelen. Met als resultaat gemiste deadlines en verloren omzet.
Er bestaat voor wat betreft applicatieprestaties een groot gat tussen wat bedrijven willen en wat ze hebben. Hoe dichten ze dat gat? Met de hulp van deskundige channelpartners, zoals serviceproviders en system integrators, voor het ontwikkelen van betere netwerken. En SD-WAN biedt dan uitkomst.
Veel channelpartners herkennen het: klanten ontberen steeds vaker de kennis van netwerken, netwerken die almaar meer eisen vanuit de business moeten kunnen opvangen. In plaats van duizenden handmatig geconfigureerde routers apart te beheren, is het beheer met SD-WAN centraal te regelen. Zo is een bedrijf flexibel genoeg om continu te voldoen aan de veranderende vraag vanuit de business. SD-WAN biedt channelpartners dus een mogelijkheid de banden met hun klanten aan te halen.
Vier uitdagingen waarmee bedrijven momenteel te maken hebben én hun oplossing.
1. Digitale transformatie in lijn brengen met bedrijfsstrategie
Servers, storagedevices en applicaties up-and-running krijgen is tegenwoordig een kwestie van minuten. Doordat iedereen dezelfde technologieën – denk aan mobile, social en big data – implementeert, heb je als bedrijf niet automatisch een streepje voor op de concurrentie, alleen maar omdat je voor nieuwe tools gaat. Bedrijven moeten een stap verder kijken: hoe kunnen digitale technologieën bijdragen aan een bedrijfsbrede strategie die de bedrijfsprocessen en applicatieprestaties verbetert?
Channelpartners kunnen deze organisaties helpen door op basis van de uitgangspunten van de business de technische realisatie te maken.
2. Digitale technologieën integreren voor nieuwe werkwijze
Uit onderzoek van MIT Sloan Management en Deloitte University Press blijkt dat bedrijven die digitaal nog niet ver ontwikkeld zijn vaak gaan voor een stapsgewijze strategie: ze lossen afzonderlijke problemen op met afzonderlijke digitale technologieën. Daardoor integreren ze digitale technologieën niet volledig met hun bedrijfsvoering en lossen ze niet de onderliggende infrastructuurproblemen op die regelmatig zorgen voor slechte applicatieprestaties.
Een goede channelpartner is er één die de klant weet uit te dagen om anders te denken. En die de sleutelfiguren in de organisatie weet te betrekken met alternatieve, door de business gedreven voorstellen. Channelpartners kunnen bedrijven helpen in te zien dat applicaties, compute en storage moeten samenwerken als een systeem, wil je de netwerkinfrastructuur optimaal laten werken. Een strategische architectuur moet zich dus uitspreiden over de hele enterprise en alle componenten samenbrengen in één software-defined systeem. Hier vormt SD-WAN een integraal onderdeel van de oplossing, bedoeld om slechte applicatieprestaties in branch offices aan te pakken.
3. Begrijpen dat netwerken slechts de weg naar applicaties zijn
Organisaties zijn afhankelijk van hun netwerk, omdat ze altijd toegang nodig hebben tot hun bedrijfsapplicaties. Hoewel dit logisch klinkt, wordt het gemakkelijk vergeten in gesprekken waarbij de technologie centraal staat.
Door hun klanten aan te moedigen juist de business centraal te stellen, kunnen channelpartners met onderscheidende voorstellen komen die waarde toevoegen. Zo help je als partner je klant een stap verder dan zijn op technologie gerichte concurrent.
4. Alles omtrent applicaties regelen: inzicht, prestaties, flexibiliteit en beveiliging
Data, applicaties, mensen, netwerken – ze zijn overal. En dat geldt ook voor de uitdagingen op het gebied van infrastructuur die van invloed zijn op de applicatieprestaties. Alleen een holistische aanpak – waarbij in elke fase van de applicatie-delivery rekening wordt gehouden met inzicht, prestaties, flexibiliteit en beveiliging – biedt een enterprise-grade-oplossing voor het hybride it-tijdperk. Aan channelpartners de taak hun klanten te helpen een architectuurstrategie te ontwikkelen die de technologie laat werken zoals ze verwachten.