De Britse document imaging-onderneming Kodak Alaris, maakt zijn nieuwe partnerprogramma bekend. Dit nieuwe programma, dat per direct in werking treedt, biedt nieuwe salestools, incentives en technische ondersteuning.
Het Alaris Partner Programme staat voor `expand, connect and grow´. Partners kunnen hun aanbod uitbreiden dankzij het Alaris IN2 Ecosysteem met scanners, software en services. Kodak Alaris rolt daarnaast wereldwijd demand generation-campagnes uit en stuurt gekwalificeerde leads naar zijn partners. Daarnaast krijgen resellers voordelen en bonussen afhankelijk van hun partnerniveau.
‘Meer dan negentig procent van de Kodak Alaris Information-business wordt verricht via resellers en distributeurs. Dit betekent dat wij niet succesvol zijn als onze partners dat niet zijn’, aldus Gerry Kelliher, salesdirecteur emea Kodak Alaris Information Management.
Afgeslankt
Nadat fotografieconcern Eastman Kodak in 2013 bijna failliet ging, kwam er na een reorganisatie een afgeslankt bedrijf dat is doorgegaan onder de naam Kodak. Het Amerikaanse bedrijf richt zich op imaging en digitale fotografie voor grootzakelijke markt. De activiteiten op het gebied van ‘personalized imaging en document imaging’ werden in 2014 ook nog afgestoten. Dit deel is sindsdien actief onder de naam Kodak Alaris en is eigendom van het Britse Kodak Pension Plan.