Harver, een Amsterdamse leverancier van human resources (hr)-technologie, ontvangt een investering van 7,3 miljoen euro. Investeerder Insight Venture Partners steekt het bedrag in de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (ki)-toepassingen voor een platform dat wordt ingezet bij de selectie van kandidaten voor vacatures.
De investering van de Amerikaanse investeerder moet helpen om het preselectieplatform, met de naam TalentPitch, wereldwijd aan de man te brengen. Met de financiering van Insight Venture Partners heeft Harver in totaal 10,2 miljoen euro opgehaald.
Naast de investering kondigt Harver de opening van een kantoor in New York aan. Die vestiging dient als springplank naar de Amerikaanse markt.
‘TalentPitch is een modulair platform dat machinaal leren en data-analyse gebruikt om te voorspellen welke kandidaten het meest geschikt zijn voor een bepaalde baan’, schrijft Harver in een toelichting op de investering.
Adecco
Met het platform koppelen bedrijven een specifieke functie aan de vaardigheden en persoonlijkheid van een kandidaat. Tegelijkertijd bepalen kandidaten door praktijksimulaties en games zelf of een baan bij hen past. Dat moet leiden tot minder verloop van personeel.
Wereldwijd maken bedrijven als online-bookingskantoor Booking.com, film- en video-aanbieder Netflix en uitzendorganisatie Adecco gebruik van TalentPitch. Harver selecteert voor die opdrachtgever sollicitanten in dertien landen. Het platform is geschikt voor 42 talen.