Voor de Channel Awards 2017 zijn bij de Distributor Awards vijf distributieprogramma’s genomineerd. Azure Expert Track van Ingram Micro Cloud, Copa Dell Sport Channel-loyaliteitsprogramma van Copaco, Fortinet MKB Partner Roadshow van TechAccess, Nieuw Nfon-partnermodel bij Zetacom en Select-partnerprogramma van Tech Data mogen zich in 2017 de beste distributieprogramma’s van Nederland noemen. De winnaar in deze categorie wordt op 6 december 2017 bekendgemaakt tijdens een spectaculaire awardsshow in Jaarbeurs in Utrecht.
Dit zijn de genomineerden in de categorie Best Reseller Distribution Program of the Year:
- Azure Expert Track van Ingram Micro Cloud
- Copa Dell Sport Channel-loyaliteitsprogramma van Copaco
- Fortinet MKB Partner Roadshow van TechAccess (Exclusive Networks)
- Nieuw Nfon-partnermodel bij Zetacom
- Select-partnerprogramma van Tech Data
Onderbouwingen
- Azure Expert Track van Ingram Micro Cloud
Microsoft Azure biedt een IaaS-model waarmee resellers kunnen profiteren van een groeiende verzameling van geïntegreerde diensten die eenvoudig aan eindklanten geleverd kunnen worden via de cloud. Ingram Micro Cloud heeft voor zijn resellers het programma Franklyn-as-a-service ontwikkeld. Franklyn is volgens eigen zeggen de enige Microsoft ModernBiz Blackbelt-trainer in dienst van een distributeur. Het Azure Track wordt maandelijks georganiseerd en in het webinar wordt een korte introductie in Azure gegeven. Vervolgens kunnen resellers zichzelf aanmelden voor de Azure Roadshow, waarin zij beter kennis kunnen maken met Azure. Het geheel wordt afgesloten met de driedaagse Azure Expert Training, waarin resellers worden opgeleid tot Azure Expert.
- Copa Dell Sport Channel-loyaliteitsprogramma van Copaco
Sport kijken, sport beoefenen, sport beleven en praten over sport. Wie houdt daar niet van? Copaco en Dell in ieder geval wel. Daarom hebben beide partijen al een aantal jaar het incentiveprogramma Copa Dell Sport. Dit is een loyaliteitsprogramma waarmee Copaco en Dell loyaal koopgedrag willen belonen en bevorderen met als doel het verhogen van het marktaandeel en de omzet van Dell. De belangrijkste doelstellingen Copa Dell Sport zijn klantbehoud, het vergroten van engagement en het vergroten van de acquisitie. Deelnemers ontvangen per kwartaal een omzettarget gebaseerd op de Dell-omzethistorie bij Copaco. Klanten sparen onder andere voor unieke sportbelevingen.Als deelnemer aan Copa Dell Sport kunnen resellers kosteloos technische en commerciële trainingen volgen en krijgen zij actieperiode-specifieke productcampagnes.
- Fortinet MKB Partner Roadshow van TechAccess (Exclusive Networks)
Fortinet is samen met zijn distributeur TechAccess, een onderdeel van Exclusive Networks, door het land gereis om mkb-partners een update te geven over de ontwikkelingen van het securitylandschap. Tijdens de roadshow zijn partners bijgepraat over de laatste stand van zaken op het gebied van informatiebeveiliging op de netwerklaag. De Fortinet MKB Partner Roadshow is volgens de distributeur een goede manier gebleken om bestaande Fortinet-partners en nieuwe partners te updaten over recente ontwikkelingen. TechAccess ondersteunt zijn partners met services als pre- en aftersales support en testapparatuur. TechAccess overweegt de Fortinet MKB Partner Roadshow jaarlijks terug te laten keren.
- Nieuw Nfon-partnermodel bij Zetacom
Cloudtelefonieprovider Nfon en Zetacom hebben hun partnermodel geoptimaliseerd voor Nederlandse partners. Een nieuw verdienmodel, service naar keuze, leadgeneratie, een uitgebreider dienstenportfolio en meer samenwerking zijn de belangrijkste aanpassingen. Zetacom fungeerde als exclusief distributeur als direct saleskanaal. Vervolgens is ervoor gekozen om het partnerkanaal in te richten om betere service te kunnen leveren en meer klanten te kunnen bedienen. De meest recente wijzigingen zijn er vooral voor bedoeld dat partners een betere aanvullende dienstverlening te kunnen bieden.
- Select-partnerprogramma van Tech Data
Tech Data heeft het Select-partnerprogramma in het leven geroepen voor HP-resellers die nog niet in aanmerking komen voor het HP-certificeringsprogramma. Het geeft deze wederverkopers handvatten om zich klaar te stomen voor de officiële HP-certificering. Het programma biedt partners een vast HP-contactpersoon binnen Tech Data en geeft hen toegang tot de HP Select Academie. Deze academie organiseert speciale trainingen en workshops op het gebied van productkennis, verkoop en marketing. Bovendien helpt Tech Data de resellers bij het ontwikkelen van marketingactiviteiten in de vorm van HP-end-user-campagnes. Via dit programma moeten HP-resellers sneller in aanmerking komen voor de HP-certificering.
Terug naar alle genomineerde distributeurs van de Channel Awards 2017