Michiel Schipperus is al meer dan vijftien jaar werkzaam bij de ISM holding. Ooit begonnen als managementstagiair bij ISM en inmiddels door zijn ondernemerschap en onderscheidende visie op het gebied van e-commerce de drijvende kracht achter Sana Commerce. Door de jaren heen heeft Schipperus tal van distributeurs en fabrikanten geadviseerd hoe ze een succesvol online verkoopkanaal kunnen opzetten. De lessen die geleerd zijn uit die honderden zakelijke e-commerceprojecten zijn gebruikt om het Sana Commerce-product te ontwikkelen. Schipperus is een e-commerce visionair, die met zijn enorme drive zowel intern als extern mensen weet te inspireren. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om Michiel Schipperus van Sana Commerce als CEO van het Jaar te nomineren.
Sana Commerce helpt bedrijven om hun volledige potentieel te benutten op het gebied van e-commerce. De klanten van Sana krijgen een enorme stimulans in de professionalisering en in het gemak van hun e-commerce door webshops in gebruik te nemen die direct geïntegreerd zijn met hun al bestaande erp-systemen. Hierdoor wordt online verkopen slimmer, efficiënter en is de kans op fouten enorm gereduceerd. Door de innovatieve benadering en het sterke partnernetwerk is Sana de motor achter meer dan 1200 zakelijke webshops over de hele wereld.
Schipperus’ missie is om bedrijven te helpen om hun volledige potentieel te benutten. Om dit bereiken heeft hij een onderscheidende strategie tot leven gebracht. Het draait hier om de vijf pilaren van succes, namelijk een ‘a player culture’, wereldwijde aanwezigheid, het beste product, brand awareness en een schaalbare organisatie. Sana Commerce is in slechts een aantal jaar uitgegroeid tot een van de leidende e-commerce merken. Inmiddels heeft Sana meer dan 1200 webshops geïmplementeerd, acht kantoren wereldwijd, 350 e-commerce specialisten in dienst en groeit de omzet jaar op jaar met 30 procent.