Twiglers heeft een heel nieuw verdienmodel ingevoerd, waarbij het bedrijf de werving doet, de klant selecteert en er pas betaald hoeft te worden als de kandidaat daadwerkelijk start. Het biedt dienstverlening aan uitzenders, detacheerders en werving- en selectiebureaus met tot doel om bekend te worden ‘als de partij die betalen voor wervingsadvertenties om zeep heeft geholpen’. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om Twiglers te nomineren in de categorie Werving- en Selectiebureau van het Jaar in ICT.
Twiglers is een fusie van verschillende vacaturesites als Banenmatch.nl, Hunterz.nl, Retailbaan.nl, Baanindetechniek.com, IT-Vacatures en meer. Het bedrijf presenteert zich als nieuw bedrijf inn de markt, al heeft het al tien mensen in dienst Twiglers wil de Coolblue in online werving worden; een bedrijf dat het wél snapt, sterk is in niches en de beste service van de wereld levert.
Twiglers biedt uitzenders, detacheerders en werving- en selectiebureaus dienstverlening in drie stappen: plaatsing vacatures (handmatig of geautomatiseerd), het starten van campagnes (cv-database, social media en traffic) en cost per hire, dus als een nieuwe medewerker getekend heeft wordt er pas betaald. Twiglers runt vanuit Den Bosch 45 serieuze niche vacaturesites, waaronder in ict. Twiglers helpt elke werkzoekende met kennis van werk en solliciteren. En alle werkzoekenden mogen hun contract of concurrentiebeding gratis laten checken door hun huisjuristen. Bovendien beloont Twiglers werkzoekenden die een baan via Twiglers vinden met 350 euro tegoed.