Robert van Geffen, global head of b2b customer obsession & digital marketing bij Philips, is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Hij volgt Maarten Stramrood en Lucy van der Helm op. Zij waren het afgelopen halfjaar, na het vertrek van Henry Meijdam, gezamenlijk interim-voorzitter. Van Geffen treedt per direct aan.
Voormalig bestuursvoorzitter Henry Meijdam kondigde eind vorig jaar zijn vertrek aan. Na zes jaar leiderschap hield hij het voor gezien. Hij droeg het stokje over aan Maarten Stramrood (vice president digital bij Ziggo) en Lucy van der Helm (directeur van SIRE), die optraden als interim-voorzitter. Zij gaan nu weer verder als bestuurslid. Dit doen zij in samenwerking met Patrick Jordens, directeur van DMCC, en Pieter Meijer, directeur van Pervorm.
Robert van Geffen is per direct aangesteld als voorzitter van de branchevereniging. Hij werkt al tien jaar in verschillende it- en marketingfuncties bij Philips. Hij vertelt over zijn nieuwe rol: ‘Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.’
DDMA
Data Driven Marketing Association (DDMA) is een brancheorganisatie voor marketing en data. Het beschikt over 275 leden die kennis halen en brengen over de inzet van data. De vereniging organiseert daarvoor netwerk- en kennisbijeenkomsten.