Tijdens gesprekken met potentiële klanten merk ik dat veel IT-managers en telecombeheerders er last van hebben: migratieangst. Deze angst is reëel. Vast-mobielintegraties verlopen lang niet altijd vlekkeloos. Want, wat als een migratie niet loopt zoals gepland? Wat gebeurt er als het bedrijf waar u werkt door uw toedoen (lees: keuzes) -twee dagen totaal onbereikbaar is?
Tips met betrekking tot het voortraject
De overstap naar een andere aanbieder of nieuwe oplossing bestaat natuurlijk uit meer dan de implementatie. In de praktijk merk ik dat telecombeheerders die de gebruikers betrekken bij het proces en zich goed voorbereiden, slimmere keuzes maken en meer draagvlak creëren in de organisatie. Hoe pak je het voortraject slim aan?
Betrek de gebruikers bij het proces. Zoek de gebruikers die het meest gebruik gaan maken van de verschillende functionaliteiten. Denk bijvoorbeeld aan een telefoniste of een helpdeskmedewerker. Breng de wensen en behoeften in kaart.
Doe een test. Neem de medewerker(s) mee naar onze demo-omgeving in Stadion Galgenwaard in Utrecht. Door de oplossingen met eigen ogen te zien én uit te proberen, is het veel makkelijker om de juiste keuze te maken voor de organisatie.
Als gebruikers betrokken zijn bij het proces, zullen ze zich ook inzetten om een succes te maken van de nieuwe oplossing. Zo gaat iedereen meteen enthousiast aan de slag met de oplossing na de migratie, en dat is goed voor de organisatie.
Het medicijn tegen migratieangst?
Kies voor vast-mobielintegratie van Tele2. Onze migraties lopen namelijk gesmeerd. Waarom verlopen onze migraties zo soepel?
- Vele organisaties gingen uw organisatie voor.
- We hebben de juiste kennis en kunde in huis.
- Onze Warm Welcome Service maakt overstappen makkelijk en comfortabel.
- Een groot trainingsaanbod.
Maar u hoeft mij niet te geloven. Lees hier bijvoorbeeld wat FVH Facility zegt over de samenwerking met Tele2. Wilt u meer klanten horen? Klik hier.
Hoe integreert u vaste en mobiele telefonie?
Deze whitepaper bespreekt op welke drie manieren de integratie van vaste en mobiele telefonie kan worden aangepakt. Veelal wordt de keuze gemaakt tussen integratie via een eigen VoIP-telefooncentrale of via VoIP in de cloud. Maar u kunt er ook voor kiezen om mobiele apparaten via een applicatie te koppelen aan een bestaande VoIP-omgeving.
Benieuwd hoe deze drie oplossingen precies werken en wat de voor- en nadelen zijn? Download dan deze informatieve whitepaper.