Lenovo verbetert haar partnerprogramma en maakt deze bovendien toegankelijker. Partners worden bij hun wereldwijde, zakelijk activiteiten ondersteund en ontvangen beloningen op basis van hun successen en loyaliteit. Het zogeheten Engage-programma is toegespitst op de pc- en datacenter-markt en gaat 1 juli van start.
Lenovo heeft op basis van partnergesprekken het bestaande partnerprogramma verbeterd. Het biedt vier partnerniveaus: authorized, silver, gold en platinum. Voor het Engage-programma zijn de vereisten om een niveau te behalen versimpeld. Kwalificering gebeurt op basis van het aantal behaalde Lenovo-certificeringen en de jaarlijks behaalde omzet.
Daarnaast heeft de leverancier een wereldwijd gelaagde structuur ontwikkeld. Deze moet partners helpen om meer omzet te behalen. Bovendien claimt Lenovo partners op basis van hun loyaliteit en succes te belonen.
De partners binnen het Engage-programma krijgen toegang tot privileges, zoals korting, financiering en een partnerportaal. Dat portaal biedt verkoop- en technische training, marketingtools, service en ondersteuning.
Pc en datacenter
Lenovo richt het Engage-programma op de pc- en datacenter-markt. Partners kunnen zich specialiseren via één programma of aan beide programma’s deelnemen om zo het complete Lenovo-portfolio te bieden. In dat laatste geval worden de niveaus per programma bepaald.