Het Antwerpse Coriotech, gespecialiseerd in netwerk- en audiovisuele toepassingen voor de hotel- en hospitality-sector, is overgenomen door ondernemer Filip Helssen. Met de overname wil de leverancier de portfolio op het gebied van social media en big data uitbreiden en een groei in de Benelux realiseren.
Coriotech bestaat sinds 2002. Het bedrijf werd opgericht door Mario Aerts en levert onder meer netwerk-, telefonie-, televisie- en digital signage-diensten aan hotels, ziekenhuizen en zorgcentra. Het heeft zijn oplossingen in meer dan vijftienduizend kamers geïnstalleerd. Onder meer La Reserve in Knokke en het Arras Hotel in Antwerpen staan op de klantenlijst, net zoals de campings en vakantieparken van de Floreal Groep.
De overname van het bedrijf door Filip Helssen moet de groei in de Benelux bestendigen. Een van de pijlers daarvan is de uitbreiding van de productportfolio richting social media en big data. ‘Wij willen onze klanten volledig ontzorgen op het gebied van ict’, legt Helssen uit. ‘Daar is veelzijdige en diepgaande kennis voor nodig. Dat is voor ons de belangrijkste reden om te groeien. Als we meer specialisten in huis hebben, kunnen we onze rol als totaaldienstverlener beter invulling geven.’
Aerts blijft voorlopig mee aan boord van Coriotech.