Hewlett Packard Enterprise (HPE) breidt haar Partner Ready-programma uit met nieuwe competenties. Dit moet partners helpen om beter te voldoen aan de klantbehoefte en om het verkoopproces efficiënter in te richten.
Het Partner Ready-programma helpt partners bij het positioneren en verkopen van HPE producten en –diensten. Daarvoor heeft HPE vorig jaar elf ‘channel competenties’ aangekondigd. HPE voegt nu nieuwe competenties toe op het gebied van hybride it, data & analytics en edge computing. Het betreft rapid provisioning, enterprise private en hybrid cloud, private cloud express, data management en analytics en mobile first campus.
Naast de nieuwe competenties, kondigt HPE Capacity Care van HPE Pointnext aan. Die oplossing biedt partners capaciteitsmonitoring en ondersteuning voor de HPE ProLiant Gen10-systemen. Het is bedoeld voor het middensegment van de markt en is een onderdeel van het HPE Partner Ready for Services-programma.
Marketing
In september kondigde HPE ook een marketingprogramma aan. Het bedrijf biedt zijn partners content, tools en resources om de digitale marketingactiviteiten effectiever in te zetten. Binnen dat programma zijn nieuwe workshops, on-demand content en handleidingen toegevoegd, worden zogenaamde ‘one-click downloads’ van de marketingcontent beschikbaar gemaakt en zijn vijf nieuwe talen toegevoegd (Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Japans).