Mirabeau heeft een chatbot voor Transavia ontwikkeld op Facebook Messenger waarmee klanten in een vloeiend gesprek worden meegenomen door de ticketselectie en het aankoopproces. Conversational interfaces maken dit mogelijk. Mirabeau creëerde zo toegevoegde waarde voor Transavia. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om Mirabeau als Digital Company van het jaar te nomineren.
Vliegtuigmaatschappijen als Transavia weten dat, als ze de concurrent voor willen blijven, ze daar moeten zijn waar de digitale klant zich écht begeeft. Chatbots zijn dan ‘the next big thing’ om die klanten digitaal te bedienen. Het biedt vlot contact met klanten wat daarbij essentieel is. Via Facebook Messenger kunnen klanten op natuurlijke wijze vragen stellen en kunnen rekenen op een snelle respons. Die respons is een antwoord of een wedervraag om de klantvraag te verfijnen.
De chatbot-technologie van Mirabeau bracht voor klanten van Transavia nieuwe kansen. Zo kunnen klanten nu een vlucht via een chat boeken. Om dit te realiseren werd eerst een prototype ontwikkeld dat gebruik maakte van Microsoft Azure’s Cortana. In wekelijkse iteraties konden er toevoegingen aan het systeem worden gedaan die inspeelden op specifieke klantbehoeften en –uitdagingen. Het geheel werd getest door zowel vertegenwoordigers van Transavia als Mirabeau en konden al tijdens ontwikkeling verder worden verbeterd.